rozkład jazdy pociągów Bruksela Strona startowa          DBZ AF          Sny on Dish          DBZ Shin          zeka Pilica          Rola NATO w


Pokrewne demi Rozkład autobusów Warszawa Hamburg rozkład MZK Bielsko-Biała rozkład autobusów MZA Warszawa Rozkład jazd PKS Głubczyce rozkład autobusów nocnych ZTM Rozkład autobusów ZKM Bielawa Rozkład autobusów Zgorzelec Opole
  • jawa mustang 50
  • gB3oB6niki MPS 60 za darmo
  • szkoly technik farmaceuta
  • numer 3100
  • charlie;ray

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    demi

    Temat: EN Jan Kiepura
    Dzięki za rozkład!!!

    Rozkład do Brukseli i różne trasy w relacji tam i powrót to po prostu porażka. W jedną stronę przez Kolonię w drugą nie, różne godziny odjazdów, no i w weekend bardzo długa podróż z Brukseli.

    Może to były przyczyny niskiej frekwencji.

    W maju czeka mnie wycieczka LONDYN-BRUKSELA-KOLONIA-POZNAŃ-CHOJNICE (EUROSTAR-THYLES (powrót ICE) - EN JK. Cena tam i powrót wyniosła ok 110 funtów ok 600zł. Najbardziej zaskoczyło mnie to, że bilety mogłem kupić telefonicznie na wszystkie pociągi w angielskim oddziale DB, bez żadnej prowizji, ceny normalne w euro (Spar Night, London Special Eurostar+ICE+Thyles; kupując London Special na ICE w relacji Kolonia - Bruksela - Kolonia nie trzeba dokupywać miejscówki, wliczona jest w cenę). Najwięcej problemu przysporzyła rezerwacja na odcinek Poznań - Kolonia, bo system do 20 marca umożliwiał tylko zarezerwowanie miejsca w kuszetce i w sypialnym, PKP nie dopuściło rezerwacji w sleeperetce. Jeżeli nie zawiodę się na pociągach to samoloty sobie odpuszczę.

    Tak przy okazji, podobno od nowego rozkładu jazdy ma być wprowadzony dodatkowy BWE, w jakich godzinach ma kursować?
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=560



    Temat: Warszawa - Kolonia - Paris i Thalys

    Watpie aby Niemiecka strona pozwolila sobie odebrac tak dochodowe polaczenie z Paryzem.

    to fakt, ale NZ z Berlina do Paryża za rok i tak straci swoją pozycje, bo we Francji uruchomiona zostanie linia dużej prędkości LGV Est EuropĂŠen.
    Wg prognoz czas przejazdu z Paryża do Mannheim będzie wynosił 3h i nie wiem, czy z takiego Berlina nie szybciej będzie przez Mannheim (raczej na pewno) i w ogóle czy nie lepej będzie jechać dziennym pociagiem - wszak czas jazdy będzie poniżej 7h30.

    Ponadto linie na terenie DB sa modernizowane, budowa drugiego odcineka LGV Est EuropĂŠen też ruszy ... tak czy siak za parę lat nocny pociag z Berlina do Paryża straci racje bytu.

    [ Dodano: Czw Sie 03, 2006 16:25 ]


    No i z tym Paryżem byłby taki sam niewypał jak z Brukselą w poprzednim rozkładzie jazdy.



    A tego nie byłbym taki pewien ...
    Do Paryża dużo ludzi jeździ, a jeśli cena była sensowna to może nawet taki Ciepura byłby konkurencją dla tanich linii lotniczy, a do Brukseli ?
    Powiedzmy sobie szczerze ... nikt tam nie jeździ ....
    tam nic nie ma
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1671


    Temat: Autobus Intercity - kierunek Anglia!
    Jak już pisałem na wstępie, jest to temat na przekór, dlaczego?

    Kiepura już kiedyś jeździł do Brukseli, niby na odcinku Kolonia - Bruksela, nie cieszył się dużą frekwencją - ja natomiast uważam, że pociąg był wtedy niewypromowany, a połączenie mogło być dobrą alternatywą dla autokarów.
    Niestety nie tylko to było przyczyną upadku Kiepury w tej relacji, również rozkład jazdy, w niektóre dni jeździł przez Kolonię w niektóre nie, w niektóre dni jeździł krócej etc. Było nijakie!
    Przecież również DB powinno zależeć na powodzeniu tego pociągu, mogło być uzupełnieniem oferty dla pociągów ICE na trasie Kolonia - Bruksela, nie rozumiem dlaczego Kiepura niby nie mógł jechać trasą ekspresową (dla Thyles i ICE DB) ja nią jechałem i ani ona ekspresowa ani jakaś szczególna, odcinek od Aachen - Liege G. był tragiczny czasami jechaliśmy 50-60km/h, często staliśmy. A Niemcy również nie promowali tego połączenia.

    W 2004r. emigracja jeszcze nie była taka masowa jak jest teraz, dopiero teraz to połączenie miałoby powodzenie.

    Jednakże można by skrócić jego jazdę o ok 1 h już na odcinku z Wa-wy do Berka, gdyby niemiecki lok ciągnął skład jak to ma miejsce w BWE do Rzepina. Dla mnie oszczędność 1 godz. to bardzo dużo, nawet jak na nocny pociąg.

    Oczywiście wspólna promocja z Eurosarem oraz zawsze przez Kolonię w dwie strony.

    Połączenie pociągiem jest szybsze, bezpieczniejsze i wygodniejsze ale PIC nie chce wrócić do Brukseli, niestety więc na przekór wymyśliłem połączenie autobusowe.
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3702


    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Nocny pociąg relacji Berlin - Paryż już nie pojedzie przez Brukselę.

    Nocny S. Moniuszko wg. rozkładu jazdy DB ma mieć sleeperetę - ciekawe skąd?
    Według mnie, lepiej wagony z Berka do Gdyni i Kaliningradu mogły jechać przez Chojnice, Starogard (tu szlakowa 90-100), no i SUka mogła jechać od Kostrzyna do Tczewa lub nawet do Gdyni, a tak dodatkowy godzinny postój w Bydgoszczy no i podróż z Bydzi do Tczewa w tempie 40-60km/h.
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680


    Temat: [Dziennik] Strasburg - Bruksela

    Luksusowy-pociag-ale-tylko-dla-urzednikow,wid,10130630,wiadomosc_prasa.html]link[/URL]), rusza połączenie między dwoma najważniejszymi miastami jeżeli chodzi o struktury UE. Tylko dla eurokratów. Interesują mnie kwestie techniczne - może ktoś ma informacje, jakie składy będą obsługiwały to połączenie (jakieś TGV? z artykułu wynika, że chodzi nie tylko o transport osobowy...), jaka będzie częstotliwość kursowania, trasa i czas przejazdu, itp?

    Czas najwyższy. W obecnym rozkładzie jazdy jest tylko EC relacji Bruksela - Chur przejeżdżający przez Strasbourg. Nie wiem czy warto TGV ? Trasa pewnie przez Metz , Luksemburg. Jak na Francje to rewelacyjnych prędkości do Thionville ( gr. Fr/Lux) nie osiągają - jakieś 160 km/h
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6083


    Temat: Połączenia międzynarodowe w RJ 2007/08
    Wracając do tematu;

    1. Polonez - Warszawa - Moskwa, ale mam nadzieję, że z dworca zachodniego, chociaż wątpię, pewnie tak jak kiedyś ze wschodniego. W końcu mógłby się pojawić w elektronicznym rozkładzie jazdy, pozostały 2 miesiące i nic nie ma. Mam nadzieję, że trasę pokona szybciej niż 19h, bo miało być to szybkie i komfortowe połączenie.

    2. Jeżeli ma już nastąpić korekta trasy EN Kiepury, to pod warunkiem, że będzie on przejeżdżał przez Kolonię, jest to naprawdę ważny węzeł na trasie Kiepury. Jeśli faktycznie ma kursować do Amsterdamu, to będzie to bezsensowne posunięcie. Mamy już pociąg IC DB ze Szczecina do Amsterdamu Schiphol, skomunikowany w Szczecinie z pociągiem pospiesznym z Warszawy, jak ktoś chce to w Berku ma skomunikowany ten sam IC z Kasztanem. Przez Szczecin ok 16 godz. Myślę, że tyle samo trwałaby podróż Kiepurą bezpośrednio z Wa-wy do Amsterdamu.
    Poza tym jak już przejeżdża przez Berlin w drodze powrotnej to niech się w nim zatrzymuje, chociażby tylko w Ostbahnhof (ten wątek już na forum był "maglowany").
    Ja jestem za powrotem do Brukseli Midi.

    3. Wawel - Kraków - Hamburg z niemieckim wagonem restauracyjnym takim jak w BWE i tam gdzie może już 160km/h

    4. Moje marzenie: dzienny EC lub coś w rodzaju Woliner'a Gdynia-Gdańsk-Tczew-Chojnice-Piła-Gorzów-Kostrzyn-Berlin Licht/Gesundbrunnen/Hbf z SU46 na odcinku Tczew - Berlin (po modernizacji takiej jaką miały Żagańskie SU46). W sezonie z Helu.

    5. Chełmoński z Wrocławia przez Opole, Gliwice, Katowice, od Wrocławia do Przemyśla 1 wagon 2 klasy (cena jako EX lub TLK).

    6. Nocny TLK Warszawa - Łódź - Wrocław - Zgorzelec - Drezno - Lipsk, na odcinku Wa-wa - Zgorzelec "tania kuszetka". Gdyby można przedłużyć CNL relacji Zurich - Drezno do Krakowa to TLK byłby niepotrzebny. Z prędkością już 160km/h

    Wszystkie te połączenia będą rentowne jeśli będą miały promocję, czy w elektronicznym rozkładzie muszą być "obce" reklamy, PKP nie musi się za darmo reklamować?!

    [ Dodano: Sro Mar 21, 2007 19:32 ]
    PS: w jakich godzinach ma kursować nowy BWE?
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3141


    Temat: Połączenia międzynarodowe w RJ 2007/08

    1. Polonez - Warszawa - Moskwa, ale mam nadzieję, że z dworca zachodniego, chociaż wątpię, pewnie tak jak kiedyś ze wschodniego. W końcu mógłby się pojawić w elektronicznym rozkładzie jazdy, pozostały 2 miesiące i nic nie ma. Mam nadzieję, że trasę pokona szybciej niż 19h, bo miało być to szybkie i komfortowe połączenie.
    Szybkie to to będzie ale nie u nas. W Polsce czas jazdy jak pospieszny, na Wschodzie - krótszy ok. 3 godziny od obecnego.


    2. Jeżeli ma już nastąpić korekta trasy EN Kiepury, to pod warunkiem, że będzie on przejeżdżał przez Kolonię, jest to naprawdę ważny węzeł na trasie Kiepury. Jeśli faktycznie ma kursować do Amsterdamu, to będzie to bezsensowne posunięcie. Mamy już pociąg IC DB ze Szczecina do Amsterdamu Schiphol, skomunikowany w Szczecinie z pociągiem pospiesznym z Warszawy, jak ktoś chce to w Berku ma skomunikowany ten sam IC z Kasztanem. Przez Szczecin ok 16 godz. Myślę, że tyle samo trwałaby podróż Kiepurą bezpośrednio z Wa-wy do Amsterdamu.
    Poza tym jak już przejeżdża przez Berlin w drodze powrotnej to niech się w nim zatrzymuje, chociażby tylko w Ostbahnhof (ten wątek już na forum był "maglowany").
    Ja jestem za powrotem do Brukseli Midi.

    O Brukseli już gdzieś napisałem, nie będę się powtarzał. A Twoją propozycję Warszawa-Szczecin-Amsterdam skwituję krótko: Wstąpił do piekieł, po drodze mu było.


    3. Wawel - Kraków - Hamburg z niemieckim wagonem restauracyjnym takim jak w BWE i tam gdzie może już 160km/h
    Takich wagonów restauracyjnych już praktycznie nie ma. A 160 można Opole-Brzeg.


    6. Nocny TLK Warszawa - Łódź - Wrocław - Zgorzelec - Drezno - Lipsk, na odcinku Wa-wa - Zgorzelec "tania kuszetka". Gdyby można przedłużyć CNL relacji Zurich - Drezno do Krakowa to TLK byłby niepotrzebny. Z prędkością już 160km/h
    No tak. A przyjazd do Krakowa ok. 16, odjazd ok. 12. Świetny pociąg nocny.


    PS: w jakich godzinach ma kursować nowy BWE?
    Który?
    Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3141



     

     


    Copyright 2001-2099 - demi